| Spraken we gister al over het beter niet ontbijten als je een dochter wilt, nu lazen we op NU.nl dat je voor een jongen misschien dan toch bananen moet eten. Uit Brits onderzoek onder 700 vrouwen zou blijken dat vrouwen die veel kaliumrijk voedsel binnenkrijgen meer kans hebben op een jongen. Van de vrouwen met de hoogste calorie-inname kreeg 56% een jongen, van de vrouwen die het minst aten kreeg slechts 45% een jongen. Bij vrouwen die dagelijks minstens een portie graanontbijt aten, was de kans om een jongen te krijgen 87 procent groter dan bij de vrouwen die minder dan een portie per week aten. Volgens de Amerikaanse vruchtbaarheidsdeskundige Tarun Jain levert het onderzoek geen direct bewijs, maar is het wel een innovatieve benadering om te bekijken of het dieet van de vrouw van invloed kan zijn op de ontvankelijkheid van haar lichaam voor bepaalde spermacellen. Hoewel de spermacel het geslacht bepaalt, kan het dus wel zo zijn dat een bepaald dieet ervoor zorgt dat het vrouwelijk lichaam sommige spermacellen voorrang geeft. otto.nl 
|